קריירה אקרובטית

קריירה אקרובטית
שיקוף אישי
כאם חד הורית לשני ילדים , בעלת שאיפות קרייריסטיות די גבוהות ,בעלת רצון לשיפור עצמי ולמידה מתמדת לאורך חיי ,וחוסר נכונות לוותר על חיי חברה ואינטימיות ועל ההנאה והנחת הרב שילדיי מסבים לי,נאלצתי בשנים מסויימות לנהוג על פי מודל "האקרובטים" כפי שמתואר בספרו של אנוך "שני בני הזוג מעורבים מאד בכל תפקידיהם ומעניקים משקל שווה לקריירה ומשפחה כאחד। במקום לשכנע את בן הזוג למלא את התפקיד האחר, הם מנסים למלא את שני התפקידים בעצמם" (אנוך,2000,עמוד 51)

גם בספרם של HALL and HALL(1979) מתוארים הקונפליקטים בין בני זוג אקרובטים- רק שבמקרה שלי , את פונקציית בן הזוג מילאו גורמים שונים כמו מטפלות ורכישת שירותים .

עם ניסיון ההתמודדות והרצון להצליח הבנתי כמה כוחות ומשאבים אני משקיעה בשמירה על תחושת ההצלחה בתחומים השונים בחיים, ובעיקר על ניסיון מתמשך למצוא איזון בין תחומים שונים ולשמור עליו לאורך זמן. נכון - התחושה של האיזון היא זמנית ונכונה לתקופת חיים מסוימת. המשקלות של התחומים השונים משתנים ובכל פעם מחדש אני צריכה להחליט איך אני משיגה את תחושת האיזון וההשלמה. זוהי כנראה משימת חיי – לזהות את המקורות שמאפשרים לי לאזן בין התחומים השונים ולשמור על תחושת גאווה וערך עצמי באותם תחומים משמעותיים לי .

מידת המשמעות והחשיבות של כל אחד מהתחומים משתנה, ישנן תקופות שבהם המוקד המשפחתי הוא המוקד המרכזי, באחרות אני נמצאת במרכז - העשייה שלי.היום ברור לי שאני מתמקדת בעשייה שלי בעולם העבודה, לא רק כזו המספקת פרנסה בצידה, אלא גם כזו אשר תהיה לי משמעותית – זהו מוקד מאד משמעותי לי.

תקופת אמצע החיים שלי (על פי מודל מעגלי חיים של לוינסון-1978) ,תחושת ההישג מכל מה שעשיתי עד היום, שני הילדים שמתבגרים ולגיטימציה ובטחון להסתכל בעיניים פקוחות על החיים , מאפשרים לי היום לבחון באילו אמצעים השתמשתי בכדי לתמרן ולעמוד במקום בו אני עומדת בו היום עם תחושת מלאות וסיפוק עצמי ולבחון איך אני ממשיכה לממש את עצמי בקריירות השונות של חיי בעתיד. העבר יכול לעזור לנו ללמוד על עצמנו, מה חשוב לנו, מה רכשנו, מה לקחנו, מה השארנו מאחור מרצון או מצורך, איך עברנו שינויים ועוד. ההווה הוא נקודת "מנוחה זמנית" לקראת העתיד בו אנו עורכים את חשבון הנפש, מתכוננים ומתכננים את העתיד והעתיד - הוא המטרה שלנו ורק אנחנו יכולים לעצב אותו ולהשפיע על משמעותו עבורנו.

היו פעמים רבות בהן חיי המשפחה והקריירה התנגשו זו בזו, ולא נמנעו ממני משברים, והיה צורך לגייס מטפלות בתשלום וכוח נפשי בכדי לפתור התנגשויות אלו. היו פעמים שהיו רגשי אשם על חוסר ההשקעה שלי בחינוך הילדים על שהייתה מועטה יותר ממה שרציתי להעניק , עד שקבעתי לעצמי "מבנה לקיום החיים שאני רוצה". זה הצריך תכנון מוקדם לסדר יום מפורט לפי שעות ואף תכנון שבועי של מתן זמן איכות נטו לילדים (נספח ג')- קבעתי לעצמי שביום א',בשעה שאני מגיעה מהעבודה ,אני יוצרת זמן איכות עם בני-באולינג, פיצה, משחק או סתם לטייל במרכז העיר ולאכול פיצה. ביום ד'-זה היה זמן איכות של בתי- קניונים, מסעדה,בית קפה או כל דבר בו היא רצתה להימצא בקרבתי. כשלמדתי להיות נוכחת ממש, גם פיזית וגם נפשית, במקום בו הייתי באותו רגע- עם ילדיי, התחלתי ליהנות מכך ובאורח פלא גם רגשות האשם ,לכאורה, נעלמו.

גם אני וגם ילדיי הרגשנו שאין חסך בזמן המוקדש לילדים ומצד שני , בזמן היותי בעבודה- יכולתי להרשות לעצמי להיות שם באופן שלם ולהיות נוכחת בעבודה נטו ולהשקיע ללא דאגות רגשיות שונות. אפשרתי לעצמי ללמוד תמיד בקורסים לפיתוח מודעות עצמית או קורסי הכשרה ואף להירשם לאוניברסיטה מתוך ידיעה עמוקה שזו זכותי המוחלטת לחיות את החיים במלואם-גם אם הדבר מורכב ומצריך תקשורת עם כל המעורבים בחיי.

כמובן שהיו תחומים נוספים בחיי ה"שגרתיים" שהוזנחו קצת יותר- כמו למשל השקעה בניקיון הבית או הבישול- עמדתי במטלות אלו על ידי קניית אוכל מוכן ועוזרת בית.אין ספק שהנתח שקוזז משכרי לצורך כל אלו היה גדול מזה שחשבתי שיהיה,אבל הוא זה שאיפשר לי להיות אני, לא רק "אמא של", להרוויח כראוי ,להרגיש גורם בחיי ולהוות מודל לילדיי לגבי מקומי במשפחה, בחברה ולעצמי. ילדיי חונכו לעצמאות ולמודעות שלאמא שלהם יש חיים משלה – ראיתי זאת כזכותי המלאה לנהל חים מלאים בכל המישורים וילדיי הכירו בעובדה שיש צורך להיות בתחושת מימוש עצמי בכל התחומים.

איך אני רואה את העתיד האישי ? מה אני צריכה על מנת להצליח במימוש המטרות-תוך כדי הסתכלות על דפוס התנהגותי "האקרובטית" בחיי?- אני מאמינה שגם בעתיד, למרות שילדיי גדולים כבר, אשתמש באותם כלים- גמישות ותמרון בין מספר תחומים בחיי, השקעה בתחומים שאני רוצה שיהיו נוכחים בחיי- למרות המורכבות הכרוכה בכך. נראה לי שתמיד אני מוצאת עוד ציר ממנו יוצאים חוטים המאפשרים התפתחות והתחדשות אישית וסביר להניח שהחוטים של הצירים הפנימיים שלי משתלבים אלו באלו ויוצרים את העולם שלי והעולם סביבי – וכך זה יהיה גם בעתיד. התהליך של חיי הדגים באופן ברור שממקום של נקודות שבר תמיד יש לאן "לעלות" וללמוד. בעתיד, תוך כדי מיקוד בתהליך שעברתי, אוכל להתמודד וללמוד כל דבר בחיי ובחיי המקצועיים בפרט- בכדי להישאר ברת העסקה בכל רגע נתון וגם ליהנות מחיי ולהצליח .


כפי שברוך כותב בספרו :
"The criteria for evaluating success can be, first, reaching what you aimed for, and second, how far doing so helped to fulfill your needs" (Baruch, 2004,)


כפי שברוך ממשיך לציין בספרו
"Managing Careers" (2004,pp.80-81), גם חיי היו שזורים במחויבויות שונות שבחרתי להשקיע בהם בכדי שחיי יהיו שלמים עבורי :
מחויבות לעבודה-לארגון, למנהל, לצוות, עמיתים למקצוע וכדומה.
מחויבות למשפחה-לילדים,הורים, בן זוג.
מחויבות לתחום הציבורי – למדינה, חברים, וכדומה.
מחויבות לעצמי- זמן לעצמי, תחביבים וכדומה.
ינואר 2006


ביבליוגרפיה

אנוך, מ. (1994) אמצענות - המדריך לתכנון ושינוי קריירה באמצע החיים. הוצאת מטר.בלנצ'רד,ק,מילר,מ,(2005) הסוד,ת"א,מטר-המי"לבלנצ'ר,ס, הומאן,מ. (2006) אימון אישי להצלחה,ת"א,אופוסבר חיים, א. (1988). ניהול משאבי אנוש. האוניברסיטה הפתוחה.ברק, ע. ונוימן, מ. (1997). נקודת מפנה בקריירה. הוצאת ועדיםגולמן,ד,1999,אינטליגנציה רגשית להצלחה בקריירה,ת"א,מטרורדי, י. ונדיב, ר. (1997). מה חדש בניהול קריירות?, משאבי אנוש, 115, יולי. (תדפיס)כ"ץ ,ר.(2002) זנב הטווס ,ישראל,אופוסכ"ץ ,ר (2005) COACHING אימון לחיים ,ישראל,אופוסלוי, ע. (2001). כוח אדם גמיש: המשמעות למנהלים ועובדים, ירחון משאבי אנוש, דצמבר. (תדפיס)מק'גרו,פ,(2001)אסטרטגיית חיים , ת"א,מודןפיטרס, ט. (1995). הסמינר של טום פיטרס. הוצאת מטר.פייפרל, מ. וברוך, י. (1998). קריירות בעידן החדש: מעבר לגבולות הארגון, ניהול, פברואר. (תדפיס)קובי,ס,(1996),שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד,ישראל, אור עםרובינס,א, (1998) להעיר את הענק שבפנים , ישראל,אור-עםשארמה,ר. (2002) חוכמת המנהיגות,ירושלים,כתרשארמה,ר. (2003) הקדוש הגולש והמנכ"ל ירושלים,כתרArnold, J. (1997)Managing Careers into the 21st Century. PCP Publications.Baruch, Y. (2004). Managing Careers Theory and Practice. FT Prentice Hall.Cappeli, P. (1999). The New Deal At Work. Harvard PressCottrell, S., (1999/2003), The Study Skills Handbook, Basingstoke /New YorkPalgrave MacmillanHall, D.T .(1996), Protean careers of the 21st century. Academy ofManagement Executive,10: 8-16.Mullins, L.J. (1985/2002). Management and Organizational Behavior. Financial Times.http://www.bgu.ac.il/~bobbie/opwebold/anchors/schein1.htmlhttp://www.haderech.co.il/http://he.wikipedia.org/http://www.demarker.com/http://www.hamemad.co.il/content.php?id=33






זיוה אפריים
ניהול כספים ויעוץ עסקי
Business , Finance & Management.

http://www.zivaefraim-be-smart-in-business.com/

http://pituahyskizivaef.blogspot.com/

http://pituahyskizivaef.cafe.themarker.com/

16 תגובות:

  1. אנונימי30/3/14

    I think this is one of the most vital info for me.
    And i'm glad reading your article. But should remark on few
    general things, The website style is perfect, the articles is really great : D.

    Good job, cheers

    Review my site ... cdrflorac.fr ()

    השבמחק
  2. אנונימי19/4/14

    I’m not that much of a internet reader to be honest but your sites really nice, keep
    it up! I'll go ahead and bookmark your site to come back in the future.
    Cheers

    Check out my site sickwallpapers.com - ,

    השבמחק
  3. אנונימי12/5/14

    My partner and I stumbled over here by a different page and thought
    I should check things out. I like what I see so now i am following you.
    Look forward to exploring your web page repeatedly.



    Feel free to visit my blog: fozocske.info ()

    השבמחק
  4. אנונימי12/5/14

    Thanks for sharing your thoughts on business electricity suppliers.
    Regards

    my website: gmswf.com ()

    השבמחק
  5. אנונימי12/5/14

    Ridiculous story there. What occurred after? Thanks!

    Here is my weblog: delineacion.org ()

    השבמחק
  6. אנונימי30/5/14

    I like what you guys are usually up too. Such clever
    work and reporting! Keep up the amazing works guys I've included you guys to my own blogroll.



    Feel free to visit my web site ... cheap web hosting - ,

    השבמחק
  7. אנונימי31/5/14

    Aw, this was a really nice post. Taking the time and actual effort to generate a very
    good article… but what can I say… I put things off a lot and never seem to get anything done.



    My homepage - best web hosting 101 best websites for writers

    השבמחק
  8. אנונימי31/5/14

    Wow, that's what I was seeking for, what a stuff! existing here at this webpage, thanks admin of
    this web page.

    Also visit my web page: web hosting in ontario canada ()

    השבמחק
  9. אנונימי1/6/14

    It's perfect time to make a few plans for the longer term and it's time to be happy.
    I have read this put up and if I may just I want to counsel you few interesting
    issues or suggestions. Maybe you can write next articles referring to this article.
    I desire to read more issues approximately it!

    Visit my site; cheap web hosting with ftp

    השבמחק
  10. אנונימי2/6/14

    An intriguing discussion is worth comment. I believe that you need
    to publish more on this subject matter, it may not be a
    taboo matter but usually people do not speak about such issues.
    To the next! All the best!!

    Feel free to visit my weblog :: free web hosting services comparison

    השבמחק
  11. אנונימי2/6/14

    hi!,I love your writing very a lot! share we keep up a
    correspondence extra approximately your post on AOL?
    I need a specialist on this space to solve my problem.
    Maybe that's you! Taking a look forward to look you.



    Feel free to visit my website; the best web hosting plans

    השבמחק
  12. אנונימי6/6/14

    I got this website from my buddy who told me about this site
    and now this time I am visiting this web site and reading very informative
    articles at this place.

    Look into my web page :: best web hosting services cnet

    השבמחק
  13. אנונימי6/6/14

    When some one searches for his vital thing, so he/she wants to be available that
    in detail, thus that thing is maintained over here.

    Feel free to visit my site 篧糑縒 勯噚嶢 鵵鵹鵿 漀 畟痄 珋疧 虰豖阹 藒襓謥 摿 媥媕 蜙 褅褌諃 軹軦軵

    השבמחק
  14. אנונימי19/6/14

    Can you tell us more about this? I'd want to find out more details.



    My web-site: best web photo hosting sites for photographers

    השבמחק
  15. אנונימי22/6/14

    Thanks for your personal marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you may be a great author.

    I will make certain to bookmark your blog and will come back someday.
    I want to encourage one to continue your great posts, have a nice evening!


    Also visit my blog ... music marketing-press promotion distribution and retail ()

    השבמחק
  16. אנונימי30/6/14

    I’m not that much of a internet reader to be honest but your sites
    really nice, keep it up! I'll go ahead and bookmark your site to come back later.
    Many thanks

    Feel free to visit my website cheap web hosting companies in nigeria

    השבמחק

תגובות יתקבלו בשמחה

רוצה להגשים? לשנות? להתעצם? תתקשר 054-6337762 מלווה תהליכי שינוי, העצמה והגשמה אישית ועסקית

מכיר/ה את זה שיש לכל אחד חלום שהוא/היא רוצה להגשים ? מכיר/ה את הפעמים בהם ויתרת על החלום כי זה לא הזמן, כי אני לא מספיק טוב/ה, כי אין לי זמן, כי זה לא העיתוי המתאים? כי אני פוחד/ת להיכשל? כי אני פוחד/ת להצליח? כי אחרים כבר עושים זאת ובטח עושים זאת יותר טוב ממני?
כולנו מכירים...
מי את/ה? מהו רצון ליבך האמיתי?,מהו החלום,החזון,היעוד שלך? העשייה שלך מדברת את רצון ליבך? האם קיים שם חופש בחירה אמיתי שמחובר למי שאת/ה? רוצה להרגיש שאת/ה חי/ה את החיים וחי/ה אותם במלואם, בתשוקה ובביטוי והגשמה מלאים של מי שאת/ה?

אז הנה הזדמנות עבורך להגשים את חלומך – אם זה בבניית עסק, אם זה למצוא אהבה, אם זה לשנות משהו בחייך כמו מגורים, עיסוק, יחסים, להנהיג, לתת מהשפע שלך לאחרים.
הזמן הוא תמיד עכשיו, לא אחר כך, לא כש...
ללכת מעבר לפחדים, מעבר לקול הקטן שלוחש לנו בלב- כן, אתה יכול אבל... מי שלא מנסה לא נכשל...ומי שנכשל, לומד עד שהוא מצליח...

תתקשר 054-6337762 מלווה תהליכי שינוי, העצמה והגשמה אישית ועסקית

.

.

תכנים פופולרים באתר

לחצו להפצת מסר האהבה, האחדות והשלום העולמי

עמוד האירוע ופירוט האומנים/מנחים המתנדבים בהכנה