שינויים בתחומי העבודה בגילאי אמצע החיים

שינויים בתחומי העבודה בגילאי אמצע החיים

בארץ קיימת מגמה ההולכת וגדלה של עובדים מסורים בגילאי ה40+ המפוטרים מעבודתם וקושי הולך וגדל שלהם לחזור לשוק העבודה כשכירים. גם עצמאים רבים עוברים שינויים במצב הכלכלי בשוק העבודה הדומים מאד לראשונים.

לאחרונה אני פוגשת המון מכרים וחברים בגילאי ה-40+ אשר פוטרו מעבודתם כשכירים ולכן בחרתי לכתוב על כך ושינויים בתחום העבודה במכתב זה.

המצב הכלכלי והתעסוקתי הלא יציב בארץ כיום הינו כזה שארגונים צריכים להצטמצם כספית ובגודלם כדי להיות גמישים לשינויים המהירים במשק ובכלכלה ולכן מפטרים עובדים ותיקים, מנוסים ונאמנים, אשר עלות החזקתם היא גבוהה יותר מאשר עובד צעיר שסיים את לימודיו המוכן להיות "עבד" תמורת שכר זעום רק בכדי לרכוש את הניסיון ולהתפרנס כדי לממן את התקדמותו בעוד 2-3 שנים בתחומים אחרים בחייו ונאמנים בעיקר לעצמם - אין בכך כל פסול והם נוהגים בחוכמה אך במדינות אחרות מעריכים גם את כשרון העובדים המבוגרים יותר אשר רכשו ניסיון מקצועי ונאמנותם למקום העבודה הוא ללא רבב.

רגשית:

זה לא פשוט לעבור שינויים..זה לא פשוט למצוא את מקומנו בשוק העבודה לאחר שהתרגלנו לעבוד כשכירים ונראה היה כאילו הכל כל כך "בטוח". כדי "להתרומם" יש לשנות את הגישה לחיים ולעבודה כדי לא להרגיש "אבודים" ולחזור למעגל העבודה.

בגיל כזה אתה עובר גם שינויים בחייך האישיים-הילדים פורחים מהקן הגיל עושה את שלו והגוף כבר לא מה שהיה בגיל 20...כאבים פה ושם, הורמוני גיל מתחילים להשתולל...זה לא פשוט כי בעצם צריך להשתנות ולשנות את הגישה להמון דברים ו"אמיתות" ו"בטחון" לכאורה שהיו עד אז.

כבר נכתב רבות על החיובי ב"שינויים"-שזה תמיד מוביל למשהו טוב יותר,משהו חדש, שדברים מתפתחים כפי שהם צריכים להתפתח כדי להוביל אותנו למקום שאנו צריכים כדי להרגיש טוב בחיינו ועוד מתישהו... הכל נכון אך אי אפשר לא להתייחס לקשיים הרגשיים והמנטאלים שעוברים בדרך לשינוי שבעצם במצב הזה נכפה עלינו. (גם במצבים שאנו יוזמים את השינוי,התהליך הרגשי לא פשוט אך יותר קל במעט ממצב שהמצב נכפה עלינו.)

מניסיון העבר שלי , ממליצה לזרום עם דברים שקורים והם לא בשליטתך וללמוד להיות בחוסר ודאות תמידית-זו מגמת העולם כרגע בכל תחום: בעבודה, זוגיות, חברים וכו'- שום דבר לא וודאי ובטוח לעד- הכי חשוב זה להמשיך בתכנון ועשייה הכי טוב שאתה יכול למרות חוסר הוודאות, להפיק את המקסימום מכל דבר שנקרה בדרכך, הבריאות והשלווה שלך ומי אתה עבור המשפחה שלך והסביבה החברתית שלך כי זה מה שמשפיע עליך,על משפחתך, העבודה ובעצם על הכל.

אמא תרזה אמרה: "אנו חושבים לפעמים כי העוני הוא רעב, עירום, ללא קורת גג. העוני של להיות לא רצויים, לא אהובים ולא אכפתיים הם העוני הגדול ביותר. אנו חייבים להתחיל בבתים שלנו כדי לתקן סוג זה של עוני. תפיץ אהבה בכל מקום שאתה הולך. אל תיתן לאף אחד לבוא אליך בלי... להשאיר אותם מאושרים יותר. "

יש ללמוד ללכת עם הפחדים שלך, ליפול, לקום ולצעוד שוב ושוב למטרה וזה יביא את ההצלחה והאושר הפנימי.
תכיר אנשים חדשים גם מתחומים וגישה שונים ממה שהכרת עד היום-הם בעצם הסמן שלך לאן תרצה להשתנות ובאילו כלים שיש להם תשתמש בחייך-זו הלמידה של תהליך השינוי שתוביל אותך לשם...

בחיים , מרגישים חזקים אם החיים מתנהלים במתאם וביחס לצפיות שלנו ושל הסביבה מעצמנו ואם לא,אזי מרגישים חלשים-יש להגדיר מחדש בכל פעם את הציפיות ולבחון ללא הרף אם דרך המעשים שלנו מובילה אותנו לציפיות שלנו.
אם רואים שיש משהו אפשרי לעשות כדי לשנות אז לעשות ואם כל מה שעושים לא מביא את השינוי, לשנות את נקודת המבט שלנו על הדברים שקורים וכאן אנשים מתקשים יותר.

השאלה היא מה אתם עושים-מתמוגגים על העבר ובוכים על ההווה ולא רואים עתיד או מתמוגגים על העבר, חווים ועושים בהווה ורואים את העתיד?
יש לזכור שנסיבות חיצוניות קורות תמיד ותמיד יש "תירוצים". על נסיבות חיצוניות לא ניתן לעבוד ולקחת עליהם אחריות מלאה אבל על עצמנו אנו תמיד, תמיד ניתן לעבוד ולשפר וליצור שינויים חיצוניים קודם כל דרכנו ולקחת על כך אחריות מלאה.

מה שמנחה אותי תמיד זה שאין משהו שקורה לא בסדר או סתם אם מודעים שלכל אדם יש חוזקות וחולשות מהעולם שלו ואנו מנתבים את החוזקות שלנו (לכולנו יש חוזקות שהביאו אותנו עד הלום.. ועל כך במאמרים הבאים) לכיוון חיובי-כשיש לנו חוזקות יש להשתמש בהם לצורך נתינה לאחרים (בשכר או לא) ואם יש לנו חולשות, אין כל שלילי בלדעת לקבל מאחרים חזקים או מקצועיים יותר בתחום שלהם.

מנטלית ומעשית

קיימות מספר אפשרויות בכדי להמשיך ליצור בחיינו-יתכן ובדרך שונה או לא.

להמשיך לחפש עבודה כשכירים - לשלוח קורות חיים לאתרי אינטרנט כמו ג'ובמסטר, ליצור קשר עם חברות כח אדם, לחדש קשרים אישיים ועיסקיים עם אנשים שרשומים בספר הטלפונים שלנו ולשתף אותם בכך שאנו מחפשים עבודה,באיזה תחום ומה אנו מחפשים. יש לקחת בחשבון שתפקידי נהול מצריך יותר סבלנות וזמן-הממוצע הינו כשנה וחצי-הכל תלוי במידת ההתפשרות שלנו והצורך הקיומי. לעיתים כדאי לחפש גם עבודה שאינה בתחום עיסוקנו או בסטטוס ושכר אליו הורגלנו ולהמשיך לחפש במקביל.

לחשוב על פתיחת עסק עצמאי-לתת את השירות שאנו מומחים בו ללקוחותינו באופן ישיר. אנשים לעיתים מפחדים להיות עצמאים היות והם לא יודעים במה הדבר כרוך ומוצאים לעצמם המון תירוצים כדי לא לעשות זאת. מצרפת לינק של אלי שביט לתירוצים הנפוצים (לחץ כאן). הדבר הרבה יותר פשוט ממה שחושבים ועל התהליכים אספר במאמרים הבאים שלי אך באופן כללי הכלי להצלחה הינו יחסי האנוש שלנו עם אנשים אחרים בכדי ליצור לנו את הלקוחות העתידיים ולאהוב את הלקוחות שלנו ואת עיסוקם. ניתן להקים קבוצת נטוורקינג עם חברים קרובים-גם אם הם מתחומי פעילות שונים מכם-לצורך שיווק עיסוקכם במדיה שלהם כמו אתר,פייסבוק ועוד וליצור עמם שיתופי פעולה-ויש תמיד הקשר לשאר העיסוקים.

להחליט מראש שאנו לוקחים לנו הפסקה מהעבודה לתקופה קצובה בכדי לעשות דברים שתמיד רצינו-טיול,לימודים,ליצור חברויות,להיות אבא/אמא במשרה מלאה ולבחור להחליט בסיום התקופה הקצובה.

להיות גם עצמאי וגם שכיר-לחפש עבודה בחצי משרה גם אם לא בתחום עיסוקיך ובמקביל לבנות לעצמך קהל לקוחות (לחץ כאן למערכת לדיוור ישיר לרשימת קשר שלך/לקוחותיך לעתיד), לבנות אתר תדמיתי (לחץ כאן לאתר בחינם של חברת AREA ) ולתכן אסטרטגיה בכדי להיות עצמאי.

ההמלצה הזו היא רק למי שיכול להרשות לעצמו כלכלית-להחליט שיוצאים לחופשה ארוכה בעולם או בארץ, לתרום לקהילה או להיות חלק מקומונה (-:

לשנות לגמרי את תחום עיסוקנו לאחר שיוצרים חזון אישי באופן אוטנטי ואמיתי ולאחר מכן תכנית עסקית ותזרים מזומנים לתקופה הקרובה (במאמרים הבאים.)

להתייעץ עם איש מקצוע אשר ילווה אותך עסקית ואישית בתקופת מעבר זו ואולי גם לאחריה כמו יעוץ עיסקי, שווקי,פיננסי מאמן למעברי קריירה, לווי פסיכולוגי או מאמן אישי,יעוץ בנושאי כתיבת קורות חיים או בניית תכנית עסקית לעסק חדש או קורס יזמות למשל ובניית עסק.

ואי אפשר לסיים ללא כמה קלישאות שעושות לנו קצת טוב אי שם בפנים...

*ישנם אנשים שחיים כאילו שלעולם הם לא ימותו.. ויש כאלו שמתים כאילו שמעולם לא חיו...

*כאשר אינך מרגיש שאתה יכול לעשות דברים גדולים, עשה דברים קטנים אך עשה אותם בצורה גדולה..

*תעבוד כאילו אתה לא זקוק לכסף, תאהב כאילו אף פעם לא נפגעת, ותרקוד כאילו אף אחד לא רואה אותך!!!

*פארו את אשר אתם היום, אך אל תפנו עורף למה שהייתם אתמול, ואל תתכחשו למה שאתם יכולים להיות מחר.. בחרו להיות טובים יותר - אבל לא טובים מאחרים, אלא טובים ממה שהייתם קודם..

*במקום לחפש את הדרך אל האושר, תתחיל לחפש את האושר שבדרך..


בהצלחה לכולם ובאהבה גדולה

שיהיה המשך יום ושבוע נפלא ובהצלחה בחייך האישיים והעיסקיים!!!

זיוה אפריים-יעוץ ארגוני,עיסקי ופיננסי
054-6337762
zivaefraim@gmail.com

מוזמנים לאתרים שלי:
רווחים זיוה אפריים בלוג מקצועי שלי דף מקצועי בפייסבוק פייסבוק אישי
מוזמן לשתף אתר זה עם חבריך

3 תגובות:

  1. אנונימי11/4/14

    Thanks for ones marvelous posting! I really enjoyed reading it,
    you might be a great author. I will make sure to bookmark your blog and definitely will come back
    sometime soon. I want to encourage you continue your great writing, have a nice evening!


    My web site; www

    השבמחק
  2. אנונימי12/5/14

    I'm extremely impressed with your writing skills as well
    as with the layout on your blog. Is this a paid theme or did you modify it yourself?
    Anyway keep up the excellent quality writing, it is rare to
    see a great blog like this one these days.

    my website: soldionline.it ()

    השבמחק
  3. אנונימי15/6/14

    Hi, i read your blog from time to time and i own a
    similar one and i was just curious if you get a lot of
    spam remarks? If so how do you reduce it, any plugin or anything you can advise?
    I get so much lately it's driving me crazy so any help is very much appreciated.



    Also visit my blog post: best web hosting site for create a portfolio website
    ()

    השבמחק

תגובות יתקבלו בשמחה

רוצה להגשים? לשנות? להתעצם? תתקשר 054-6337762 מלווה תהליכי שינוי, העצמה והגשמה אישית ועסקית

מכיר/ה את זה שיש לכל אחד חלום שהוא/היא רוצה להגשים ? מכיר/ה את הפעמים בהם ויתרת על החלום כי זה לא הזמן, כי אני לא מספיק טוב/ה, כי אין לי זמן, כי זה לא העיתוי המתאים? כי אני פוחד/ת להיכשל? כי אני פוחד/ת להצליח? כי אחרים כבר עושים זאת ובטח עושים זאת יותר טוב ממני?
כולנו מכירים...
מי את/ה? מהו רצון ליבך האמיתי?,מהו החלום,החזון,היעוד שלך? העשייה שלך מדברת את רצון ליבך? האם קיים שם חופש בחירה אמיתי שמחובר למי שאת/ה? רוצה להרגיש שאת/ה חי/ה את החיים וחי/ה אותם במלואם, בתשוקה ובביטוי והגשמה מלאים של מי שאת/ה?

אז הנה הזדמנות עבורך להגשים את חלומך – אם זה בבניית עסק, אם זה למצוא אהבה, אם זה לשנות משהו בחייך כמו מגורים, עיסוק, יחסים, להנהיג, לתת מהשפע שלך לאחרים.
הזמן הוא תמיד עכשיו, לא אחר כך, לא כש...
ללכת מעבר לפחדים, מעבר לקול הקטן שלוחש לנו בלב- כן, אתה יכול אבל... מי שלא מנסה לא נכשל...ומי שנכשל, לומד עד שהוא מצליח...

תתקשר 054-6337762 מלווה תהליכי שינוי, העצמה והגשמה אישית ועסקית

.

.

תכנים פופולרים באתר

לחצו להפצת מסר האהבה, האחדות והשלום העולמי

עמוד האירוע ופירוט האומנים/מנחים המתנדבים בהכנה