קריירה מודרנית

קריירה מודרנית


המעבר מעולם ארגוני ישן, שפעל בסביבה שהדרישות בה היו יציבות יחסית והמטרה בקריירה הייתה להשיג יציבות תעסוקתית ואפשרות להעסקה לטווח ארוך, לעולם ארגוני חדש הפועל בסביבה עסקית משתנה, גלובלית, נתונה ללחצים בינלאומיים - משפיע על הדרכים לממש את הקריירה ועל הציפיות ההדדיות של המועסק מהארגון וההפך. ארתור ורוסו (1996) מגדירים את המשמעות החדשה של המושג קריירה "רצף בלתי פוסק של כל ההתנסויות הקשורות לעבודה במהלך החיים". הגדרה כזו מאפשרת לנו לכלול תחת המושג "קריירה ארגונית" סגנונות קריירה שונים ומגוונים ,מעברים בין תפקידים, עבודה זמנית וכדומה, ופריצת הגבולות הישנים.



במסע היסטורי, במטרה להבין את מקורות הקריירות הארגוניות המודרניות נתחיל עם המבנה הפונקציונאלי שהתאים לדרישות העסקים במאה ה19, דרישות של פירמות מקצועיות גדולות שהתמחו בתעשייה כגון: מסילות רכבת וברזל. לאחר מלחמת העולם השנייה הם עברו למבנה חלוקתי מחולק כמענה לשוק הלאומי וברבע האחרון של המאה ה20 עברו לצורת המטריצה, אשר ענתה על הדרישות של שינוי ומורכבות.



כל מבנה ארגון וסביבת עסק יצרו לעצמם תבנית קריירה הכרחית וסט של יכולות ניהול. הפתיחה של שוק גלובאלי ותחרות גלובאלית במאה ה21, יצרו את הצורך לארגונים "מקושרי\מרושתי עבודה" ולכן גם את הצורך בהרבה יותר קריירות גמישות.

בארגונים מרושתים, ניתן לזהות את הארגון בעל המבנה המינימליסטי שקיים בשביל לתמוך בפעילויות של המקצועות היזמיים. ארגונים שכאלה חולקים הרבה קשרים מקצועיים ויוצרים תנאים שיאפשרו לחברים בארגונים להיות אחראים לקריירות שלהם, וזאת בעזרת מקורות עשירים ללמידה. במבנה הזה ניתן יהיה לראות בתזוזה בדרישות היכולות הניהוליות לכיוון של: ידע המבוסס על התמחות טכנית, מנהיגות משתפת, ניסיון בינלאומי, יכולת ניהול עצמי ומאפיינים אישיים כגון: גמישות יושר ואמון.
הארגון יוכל לצייד את העובדים בו בכישורים אשר יעזרו להם בעיסוקם בעתיד ולא בהכרח יציע העסקה לטווח ארוך. המועסקים מחויבים לקריירה האישית שלהם יותר מאשר מחויבים ונאמנים לארגון, בארגון הם רוכשים מיומנויות וכישורים משמעותיים להמשך דרכם. רק התאמה בין צרכי הארגון ומטרותיו לבין צרכי המועסק ומטרותיו יביאו לתחושת שביעות רצון ומחויבות של שני הצדדים.



(1976) Hall טבע את המושג "קריירה פרוטיאנית" - קריירה בה הכוח המניע הוא האדם, לא הארגון, משנה את צורתה במהירות , ואשר הפרט "ימציא" אותה מחדש מזמן לזמן, במקביל לשינויים המתרחשים בו ובסביבתו. במאמרם של ורדי ונדיב (1997), לטענתו של Hall, העובד העתידי יצטרך לאמץ יכולות של הסתגלות וכישורים לשינוי מהיר. לא רק שייתכנו סוגים חדשים ולא ידועים של קריירות, אלא צפוי שהפרט יהיה בעל קריירות אחדות הן ברצף והן במקביל – "גם הוא מצידו אינו מצפה יותר לתעסוקה ארגונית לטווח ארוך, הוא שואף למידה רבה של ניידות וחופש בחירה בקריירה וחש העדפה של מחויבות לקריירה ובולטות אישית על פני המחויבות והנאמנות הישנה לארגון". (ורדי,1997). לוי (2001) , במאמרו "משאבי אנוש" מוסיף וטוען "אנו חיים,אם כן, בתקופה של מעבר מכוח אדם קבוע המהווה את מרבית כוח האדם בארגון למבנה כוח אדם גמיש בו מהווים העובדים הקבועים קבוצה הולכת וקטנה".

בעולם הארגוני הישן יש דרך אחת בלבד להצלחה – הדרך במעלה הסולם הארגוני, עשיית כסף רב במקביל לקידום - ההצלחה הוורטיקלית.


בעולם הארגוני החדש, בקריירה הפרוטיאנית קיימות דרכים רבות ומגוונות להשגת הצלחה - ההצלחה הפסיכולוגית.
ההצלחה הפסיכולוגית היא אותה תחושת ערך עצמי הנובעת מהשגת מטרות חשובות בחיים: הישגים אישיים, אושר משפחתי, שלווה פנימית וכדומה. כל אדם יכול לבחור לעצמו את הנתיב המועדף והמתאים לו ביותר על מנת להגיע לתחושות אלו. הגורם המשמעותי הוא ההיבט הסובייקטיבי ולא החיצוני, הסיפוק הפנימי ולא בהכרח התגמול הנראה. על פי תפישת עולם זו עובר המוקד מהקריירה הארגונית לקריירה האישית, מה שמחייב את הפרט ללמוד לנהל אותה בעצמו.
לוי(2001) מגדיר "חוזה פסיכולוגי" במאמרו: "הציפיות ההדדיות וההסכמים הפסיכולוגיים בין עובדים למעסיקיהם. חוזה שאינו כתוב וחתום משפטית אלא נמצא בראשם וציפיותיהם של שני הצדדים".

השינויים בחוזה הפסיכולוגי
מוסד הקביעות נעלם כמעט לגמרי ואיתו הביטחון התעסוקתי. ארגונים כמעט ואינם מציעים קריירות ארוכות טווח, חוזי העסקה נקבעים לטווח קצר והם עפ"י אינטרס.
· קיימות יותר הזדמנויות לניוד אופקי (לרוחב) ופחות קידום ליניארי (כלפי מעלה). הארגונים פחות היררכיים ובירוקרטים.
· הגדרת התפקידים נעשית יותר כללית ועמומה, למשל- ניתוח עיסוקים אינו מוגדר ומפורט יותר, כיוון שניתוח מוגבל מאוד מביא למגבלות והקטנת ראש.
· התגמולים קשורים לתמורה האישית של האדם ופחות לדרגתו.
· הצורך מהמשאב האנושי מתבטא בניידות, גמישות, כושר הסתגלות, למידה ועדכון.

לאור כל השינויים הללו, בניגוד לעבר ישנן הרבה צורות העסקה אלטרנטיביות: פרילנסר, עבודה מהבית, שעות גמישות וכדומה. קיימים יותר "ארגונים וירטואליים". דברים אלו הובילו לחשיבות של פיתוח קשרים בעבודה ושמירה עליהם.

הדבר מציב אתגרים חדשים. העולם שלנו זה אותו עולם חדש אשר משתנה לעיתים קרובות ואנחנו מצד אחד רצים כדי להדביק את השינויים ולהסתגל אליהם ומצד שני מחפשים את אותן נקודות אחיזה שיאפשרו לנו לחוש מידה של שליטה ובטחון בו. מהן אותן נקודות אחיזה ?

על פי ורדי(1997) "מה שיקבע הוא ההיבט הסובייקטיבי ולא החיצוני, הסיפוק הפנימי ולא בהכרח התגמול הנראה. חוזה העבודה החדש הוא לא ברית עם הארגון, אלא הסכם עם העצמי של אותו האדם. הנתיב לפסגה הוחלף לנתיב הלב- מה שמניע את הקריירה הוא הסיפוק העצמי ומה שיעשה לאדם טוב ולא הטיפוס לפסגה .

עוגני קריירה (שיין) יצטרכו להשתנות בכדי להקל על הפרט לעבור לקריירה פרוטיאנית . עוגני האוטונומיה והיזמים יהוו בסיס קל להשתלבות בקריירה הפרוטיאנית.

ברוסו ועמיתיו טוענים שגם דפוסי הקריירה של החוקר DRIVER (1982) יהיו מעורבים ולא יחודיים לכל קריירה. לדפוסים הספירלים ( צרכי פתוח אישי ויצירתי) והטרנזיטורים (צורך באי תלות וגיוון) תהיה חשיבות יתרה כנקודות אחיזה בקריירה הפרוטיאנית.

למידה מתמשכת- על ידי למידה מתמשכת ושינויים בזהות נפתח מיומנויות העסקה . במקום לחשוב על קריירה כבנויה מסדרה של שלבים התפתחותיים לאורך כל החיים, אנחנו נתייחס לקריירה במאה 21 כסדרה של שלבי למידה קצרים . מה שיהיה חשוב יהיה "גיל הקריירה" ולא הגיל הכרונולוגי. הלמידה לא תיפסק עם סיום ההכשרה הפורמאלית או קבלת תואר אקדמי אלא לאורך כל זמן הקריירה. צמיחה תהיה תהליך של למידה מתמשכת על ידי שילוב של: האדם, אתגרים בעבודה ומערכות יחסים. החלק החשוב של למידת הקריירה באה מתוך משימות העבודה, אשר מביאות אותנו לכיוונים חדשים. אנו לומדים הרבה גם מהקשרים שלנו עם אנשים אחרים בסביבת העבודה, כגון: עמיתים לעבודה, לקוחות, עובדים שמתחתינו והממונים עלינו, במילים אחרות- דרך מגוון רחב פורמאלי ולא פורמאלי של קשרי עבודה. הדרכה פורמאלית ותוכניות הדרכה יהיו פחות רלוונטיות לתהליך הלמידה המתמשכת .



הביקוש בשוק העבודה יזוז מאלה ש"יודעים איך" לאלו ש"לומדים איך".

רדיפה אחר הקריירה המשתנה במהירות, דורשת דרגה גבוהה של מודעות עצמית ואחריות אישית. אנשים רבים מאמצים את האוטונומיה של הקריירה הפרוטיאנית, אך אחרים מפחדים מהחופש שנוצר מתוך קריירה זו, ורואים בה התנסות ללא תמיכה חיצונית. הפרט צריך לפתח יכולות חדשות הקשורות לניהול העצמי שלו ושל הקריירה ויכולת הסתגלות הללו, יקראו כישורי על- כישורים הנדרשים ללמידה איך ללמוד. ככל שהאדם יכול ללמוד טוב יותר להסתגל לשינוי תנאי המשימה וליצור צורות חדשות של דימויים של האני עצמי, כך האדם לומד למעשה איך ללמוד. לכן הזהות והיכולת להסתגל נחשבים ליכולות גבוהות יותר מהיכולות והידע הבסיסיים.

מערכת היחסים היא יותר שוויונית- העובד לא נותן את אמונו לארגון בצורה עיוורת בכל מה שקשור לקריירה שלו. הארגון לא נוטל על עצמו מחויבות לעובד. האנרגיה העצומה הדרושה לקיום ושמירת מערכות יחסים מופנית לעשיית עבודה טובה. הבסיס המשותף הוא לא מערכת היחסים, אלא המשימה. היכולות האלו של "ללמוד איך ללמוד" הם שיהוו את המטבע הבסיסי של הקריירות המכוונות באופן אישי.

רישות ויחסים עם ארגונים אחרים , כמו גם יכולת תקשורתית בינתחומית (לצורך תקשורת בתוך הארגונים השונים) יהוו בסיס להצלחה בקריירה המודרנית.
פייפרל וברוך (1998) במאמרם מוסיפים קריירות מחוץ לארגון "הן מתרחשות מחוץ לגבולות הארגון. לעיתים העוזבים ממשיכים לעבוד בשירות הארגון אותו עזבו". סוג של קריירה פרוטיאנית אך מחוץ לגבולות הארגון- הפרט מאמץ מכל ארגון בו הם עובדים את המיומנויות שרכשו ומשתמשים בהם בארגונים נוספים-הזדהות עם המקצוע ולא עם הארגון.

בקריירה אינטליגנטית , בכדי לקדם את הצמיחה יש צורך בששה סוגי למידה מרכזיים, כגון: לדעת מה, לדעת למה, לדעת מתי, לדעת איך, לדעת איפה ולדעת מי. לכל יכולת האתגרים והאסטרטגיות הספציפיות.
מה- זיהוי הזדמנויות בשוק העבודה והכרת כללי המשחק על-ידי מעברי קריירה בין ובתוך הארגונים.
למה- מודעות עצמית לצרכים האישיים.
איפה- זיהוי נקודות הכניסה והיציאה מארגונים לצורך רכישת הכשרה מתאימה.
מי- רכישת הון חברתי בתוך ומחוץ לארגון.
מתי- תיזמון הקידום האישי ורכישת מיומנויות חדשות.
איך- בניית כישורים ויכולות למידה.

לסיום, העולם הארגוני המסורתי משתנה והפרט יצטרך לנהל את הקריירה של עצמו על-ידי למידה מתמשכת לאורך כל חיי הקריירה ופיתוח כישורי הסתגלות וכישורים נוספים בכדי לעמוד בקצב השינויים הללו.- כמו שטום פיטרס מציין בספרו :"לעשות עסק מתפקיד.אולי זה נשמע משונה,אבל זה מבטא את הרעיון המרכזי שאפשר ללמוד ממנו מפרשת סטריינג' וטילי. לעשות עסק פירושו לנהל את ההצגה של עצמכם." (פיטרס, 1998, עמ'78).
הקריירה שלי מנוהלת כבר על פי הקריירה הפרוטאינית, אני ממשיכה כל הזמן להכשיר את עצמי הן על ידי ידע ותארים ,הן על ידי פתוח כישורי תקשורת ורישות והשקעה במודעות עצמית וכל זאת בכדי להישאר ברת העסקה בעולם הקריירות המודרניות גם בגיל מתקדם.



"The success of career management interventions in organizations probably depends upon a number of factors. Prominent among these are doing a small number of things well, acknowledging and valuing diversity, achieving a balance between individual ownership and integration with organizational processes, and evaluation of the impact of interventions on employee behavior" (Arnold,1997,p.14).



ביבליוגרפיה

אנוך, מ. (1994) אמצענות - המדריך לתכנון ושינוי קריירה באמצע החיים. הוצאת מטר.

בלנצ'רד,ק,מילר,מ,(2005) הסוד,ת"א,מטר-המי"ל

בלנצ'ר,ס, הומאן,מ. (2006) אימון אישי להצלחה,ת"א,אופוס

בר חיים, א. (1988). ניהול משאבי אנוש. האוניברסיטה הפתוחה.

ברק, ע. ונוימן, מ. (1997). נקודת מפנה בקריירה. הוצאת ועדים

גולמן,ד,1999,אינטליגנציה רגשית להצלחה בקריירה,ת"א,מטר

ורדי, י. ונדיב, ר. (1997). מה חדש בניהול קריירות?, משאבי אנוש, 115, יולי. (תדפיס)

כ"ץ ,ר.(2002) זנב הטווס ,ישראל,אופוס

כ"ץ ,ר (2005) COACHING אימון לחיים ,ישראל,אופוס

לוי, ע. (2001). כוח אדם גמיש: המשמעות למנהלים ועובדים, ירחון משאבי אנוש, דצמבר. (תדפיס)

לי,א,(2001)ראשית ההצלחה בפרזנטציה נכונה, ת"א,מטר

מק'גרו,פ,(2001)אסטרטגיית חיים , ת"א,מודן

פיטרס, ט. (1995). הסמינר של טום פיטרס. הוצאת מטר.

פייפרל, מ. וברוך, י. (1998). קריירות בעידן החדש: מעבר לגבולות הארגון, ניהול, פברואר. (תדפיס)

קובי,ס,(1996),שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד,ישראל, אור עם


רובינס,א, (1998) להעיר את הענק שבפנים , ישראל,אור-עם

שארמה,ר. (2002) חוכמת המנהיגות,ירושלים,כתר

שארמה,ר. (2003) הקדוש הגולש והמנכ"ל ירושלים,כתר





Arnold, J. (1997)Managing Careers into the 21st Century. PCP Publications.

Baruch, Y. (2004). Managing Careers Theory and Practice. FT Prentice Hall.

Cappeli, P. (1999). The New Deal At Work. Harvard Press

Cottrell, S., (1999/2003), The Study Skills Handbook, Basingstoke /New York
Palgrave Macmillan

Hall, D.T .(1996), Protean careers of the 21st century. Academy of
Management Executive,10: 8-16.

Mullins, L.J. (1985/2002). Management and Organizational Behavior. Financial Times.

http://www.bgu.ac.il/~bobbie/opwebold/anchors/schein1.html


http://www.haderech.co.il/
http://he.wikipedia.org/


http://www.demarker.com/


זיוה אפריים


נהול כספים ופיתוח עסקי


25 תגובות:

  1. אנונימי14/4/13

    Appreciate the recommendation. Let me try it out.

    Have a look at my page ... Payday Loan

    השבמחק
  2. אנונימי14/4/13

    Howdy exceptional website! Does running a blog such
    as this require a large amount of work? I have virtually no expertise in coding however I was hoping to start my own blog soon.

    Anyhow, should you have any recommendations or tips
    for new blog owners please share. I understand this is off topic nevertheless I just needed
    to ask. Kudos!

    Here is my page; paydayloans

    השבמחק
  3. אנונימי28/3/14

    Hello there! I know this is kinda off topic but I was
    wondering which blog platform are you using for this website?

    I'm getting sick and tired of Wordpress because I've had problems with hackers and I'm
    looking at alternatives for another platform.
    I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.



    Here is my web page: essaha.info ()

    השבמחק
  4. אנונימי11/4/14

    There is definately a lot to know about this subject. I love all of the points you have made.


    my website; www

    השבמחק
  5. אנונימי11/4/14

    When someone writes an article he/she retains the idea of a user in his/her brain that how a user can be aware of it.
    So that's why this article is amazing. Thanks!


    Look into my web blog :: www

    השבמחק
  6. אנונימי11/4/14

    Hello, I log on to your new stuff regularly. Your writing style is awesome, keep up
    the good work!

    My web site ... www

    השבמחק
  7. אנונימי12/5/14

    I loved as much as you'll receive carried out right here.
    The sketch is attractive, your authored material
    stylish. nonetheless, you command get bought an nervousness over that you wish be delivering
    the following. unwell unquestionably come further formerly again since exactly the same nearly a lot often
    inside case you shield this increase.

    Look into my web site ... kono.ro ()

    השבמחק
  8. אנונימי12/5/14

    You made some really good points there. I looked on the web to learn more about the issue
    and found most people will go along with your views on this website.


    Feel free to surf to my blog - Clash of clans hack

    השבמחק
  9. אנונימי16/5/14

    I think the admin of this site is in fact working hard in support of his web site, as here every information is quality based
    data.

    Here is my page: download pokemon x and y

    השבמחק
  10. אנונימי29/5/14

    Howdy! Someone in my Facebook group shared this website with us so I came to give it a
    look. I'm definitely enjoying the information. I'm book-marking and will be
    tweeting this to my followers! Outstanding blog and brilliant design and style.



    Also visit my website ... best web hosting 2013 cnet

    השבמחק
  11. אנונימי29/5/14

    Hi to every , for the reason that I am genuinely keen of reading
    this webpage's post to be updated on a regular basis. It contains fastidious information.

    my blog ... web hosting in nigeria ()

    השבמחק
  12. אנונימי30/5/14

    Woah! I'm really enjoying the template/theme of this
    website. It's simple, yet effective. A lot of times it's
    challenging to get that "perfect balance" between user friendliness and appearance.
    I must say you've done a superb job with this.
    Additionally, the blog loads extremely fast for me on Safari.
    Exceptional Blog!

    My blog ... top web hosting for photographers

    השבמחק
  13. אנונימי31/5/14

    Quality content is the crucial to be a focus for the visitors
    to visit the web site, that's what this website is providing.


    My site: consumer reports best web hosting reviews ()

    השבמחק
  14. אנונימי31/5/14

    Thanks for sharing your thoughts about you give me disease rolling stones exile on main street.
    Regards

    My web blog ... top web hosting companies in bangladesh

    השבמחק
  15. אנונימי14/6/14

    Hey there! I've been reading your site for a long time now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Huffman Texas!
    Just wanted to say keep up the great job!


    My blog post best free web hosting sites 2012

    השבמחק
  16. אנונימי14/6/14

    I used to be able to find good info from your content.


    Check out my web-site :: cheap web hosting pay by the month

    השבמחק
  17. אנונימי16/6/14

    Usually I don't learn article on blogs, however
    I would like to say that this write-up very compelled me to check
    out and do it! Your writing taste has been amazed me. Thanks,
    quite nice article.

    My web blog: web hosting in ontario canada

    השבמחק
  18. אנונימי16/6/14

    It's appropriate time to make some plans for the future and
    it's time to be happy. I've learn this put up and if
    I could I wish to counsel you few fascinating issues or advice.
    Perhaps you could write next articles relating to this article.
    I wish to learn even more issues approximately it!



    Feel free to surf to my weblog ... cheap web hosting and domain

    השבמחק
  19. אנונימי21/6/14

    I know this site provides quality based articles or
    reviews and additional information, is there any other web site which offers these kinds of stuff in quality?


    Here is my web-site :: independent music marketing ideas

    השבמחק
  20. אנונימי11/7/14

    I will immediately grasp your rss feed as I can not to find your email subscription hyperlink or
    newsletter service. Do you have any? Kindly permit me
    know in order that I could subscribe. Thanks.

    My web blog; Music Marketing plan

    השבמחק
  21. אנונימי18/7/14

    Hi there it's me, I am also visiting this site daily, this web page is actually good and the people are actually
    sharing good thoughts.

    Have a look at my webpage - אתר תדמית

    השבמחק
  22. אנונימי19/7/14

    Pretty component of content. I just stumbled upon your website and in accession capital to say that I acquire actually enjoyed account your
    weblog posts. Any way I will be subscribing to your feeds
    or even I success you access constantly fast.
    Merely happened on your website here. Great deal of wonderful data
    When i has been keen on. Many thanks regarding taking a few minutes to express.


    Fantastic website you might have taking place below.
    Tons of info staying distributed. Very much appreciated.


    You've got a nice blog. Continue the nice operate.
    Adore the writing.
    Great facts you could have in this article. Keep writing
    That is a number of quite amazing goods you
    will be writing. Would you have got considered.
    Extremely intriguing data right here. You've got a great
    deal of knowledge about this theme without a doubt.
    This is many fantastic material here. Awesome data. Keep
    writing.

    Feel free to visit my weblog - Best chorus pedals

    השבמחק
  23. אנונימי31/7/14

    This really got my attention because I didn't know
    a cologne could do that. This is quite on the expensive side, but for
    those extraordinary moments, what price can be happiness and Versace Men's
    Cologne. The fresh scent is modern and based on Versace,
    expect the finest.

    Here is my website: top fragrances for men

    השבמחק
  24. אנונימי16/8/14

    Please let me know if you're looking for a writer for your site.

    You have some really good articles and I think I would
    be a good asset. If you ever want to take some of the
    load off, I'd really like to write some articles for your
    blog in exchange for a link back to mine. Please shoot me
    an e-mail if interested. Thank you!

    My weblog; кредит быстро уфа

    השבמחק
  25. אנונימי6/10/14

    Hello,Nice to see this site up
    If you need to buy a cccam premium subscription i
    reccomend cccamcloud(dot)com
    I think they are the onoy ones who still provide HD channels

    Also visit my web-site; cccamcloud.net

    השבמחק

תגובות יתקבלו בשמחה

רוצה להגשים? לשנות? להתעצם? תתקשר 054-6337762 מלווה תהליכי שינוי, העצמה והגשמה אישית ועסקית

מכיר/ה את זה שיש לכל אחד חלום שהוא/היא רוצה להגשים ? מכיר/ה את הפעמים בהם ויתרת על החלום כי זה לא הזמן, כי אני לא מספיק טוב/ה, כי אין לי זמן, כי זה לא העיתוי המתאים? כי אני פוחד/ת להיכשל? כי אני פוחד/ת להצליח? כי אחרים כבר עושים זאת ובטח עושים זאת יותר טוב ממני?
כולנו מכירים...
מי את/ה? מהו רצון ליבך האמיתי?,מהו החלום,החזון,היעוד שלך? העשייה שלך מדברת את רצון ליבך? האם קיים שם חופש בחירה אמיתי שמחובר למי שאת/ה? רוצה להרגיש שאת/ה חי/ה את החיים וחי/ה אותם במלואם, בתשוקה ובביטוי והגשמה מלאים של מי שאת/ה?

אז הנה הזדמנות עבורך להגשים את חלומך – אם זה בבניית עסק, אם זה למצוא אהבה, אם זה לשנות משהו בחייך כמו מגורים, עיסוק, יחסים, להנהיג, לתת מהשפע שלך לאחרים.
הזמן הוא תמיד עכשיו, לא אחר כך, לא כש...
ללכת מעבר לפחדים, מעבר לקול הקטן שלוחש לנו בלב- כן, אתה יכול אבל... מי שלא מנסה לא נכשל...ומי שנכשל, לומד עד שהוא מצליח...

תתקשר 054-6337762 מלווה תהליכי שינוי, העצמה והגשמה אישית ועסקית

.

.

תכנים פופולרים באתר

לחצו להפצת מסר האהבה, האחדות והשלום העולמי

עמוד האירוע ופירוט האומנים/מנחים המתנדבים בהכנה