ביל גייטס-מנהל או מנהיג?

ביל גייטס הוא דמות שנויה במחלוקת בהקשר של האופן בו הוא ניהל את חברת מיקרוסופט.חלק גדול מהביקורת המוטחת בגייטס מתמקדת באסטרטגיה ובמיוחד הטקטיקה העסקית שכונן במיקרוסופט. גייטס אופיין לעתים תכופות כמי שלא יהסס לנקוט בשיטות מפוקפקות כדי להשיג את מטרתו ולחסל את יריביה העסקיים של מיקרוסופט,אך מאחר ומתחריו של גייטס לאורך השנים נקטו גישה דומה או זהה לשלו, מתמצה ההבדל ביניהם בכך שגייטס הצליח לנצל באופן טוב יותר את תבונתו ואת היתרונות העסקיים שפעלו לטובת חברתו ולנצח באותם מאבקים.
מכתבים שכתב גייטס באמצע שנות התשעים לעובדים בחברה בהם המריץ אותם לפעול כדי "לחסל" חברה מתחרה. האם כוח ההשפעה שלו היה מעצם היותו מנהיג או מנהל?
חזונו של ביל גייטס "מחשב אישי בכל בית" התגשם למרות שמתנגדיו טוענים שהיו מחשבים אישיים עוד לפני הכרזתו אך הוא זה שבעצם הכריז ,הוביל ומימש את החזון - אף שהטכנולוגיות היו קיימות, הדחיפה של מיקרוסופט היא שהפכה אותן, לנחלת הכלל.
העמידה ביעדי הארגון כמנהל ,בקרת התהליך מאידך,קריאת המפה וניהול שגרת היום יום האופייני למנהל ויכולתו האישית לנווט את הארגון והאנשים ליעדי הארגון,הרצון שלו לדעת הכל ובזמן,לחזות את העתיד ולחתור לכך,הדרכת העובדים ויצירת תרבות ארגונית פתוחה ,רתימת עובדיו לעבוד מעבר לשעות עבודה מקובעות ובסביבת עבודה רגועה המאפשרת יצירתיות (יחפים אל תוך הלילה), מעידים על היותו מנהיג, מעבר להיותו מנהל מוכשר בעל מומחיות בנושא ליבת העסק , בעל חשיבה וזכרון מעולים ודרישת סטנדרט עבודה של מצויינות והשקעה מעצמו ומעובדיו.הוא ידע שהוא נושא באחריות אישית למתרחש והבין שיש באמתחתו מומחים נוספים שעליו להנהיג כדי להשיג את המטרות .גם כשמייקרוסופט הועמדה בפני ביקורת על העתקה ואי עמידה בחדשנות האינטרנט, ביל גייטס כמנהיג עמד בפני מצבים שלא תוכננו מול הציבור,מול אנשיו... ועליו היה לקבל החלטות מהירות, יעילות ואיכותיות ובעיקר ערכיות וידע להניע את האנשים בשטח.עצם הכרזתו על פרישה מנהול מייקרוסופט וויתור על סמכויות ותחושת הכוח והשליטה באנשים והמתרחש כל העת, מוכיחה על בטחונו בתפיסה שלו האומרת שעל המנהיג מעבר לטווית דרך וסימון כיוון, לפתח את אנשיו לידי כך שהארגון יוכל לעבוד ולתפקד ללא תלות מוחשית בו, בשיקול דעתו ובהחלטותיו, שהנחיל תרבות הנעה יזמות וחדשנות הגורמת לצמיחת הארגון ולפיתוח אנשיו.
רוח המנהיג מנשבת בין המסדרונות והמשרדים של הארגון, מנהיגות היא יכולת הנעת אנשים לביצוע משימות-והצלחת מייקרוסופט היא בטוי למנהיגות זו. התנהגות אנשי הארגון בשגרה ובתנאי לחץ היא בבואה של רוח המנהיג והארגון ואנשי הארגון ידעו וירגישו את הרוח של המנהיג והארגון, ובכך יוכלו לתפקד ולקבל החלטות איכותיות גם כשהם לבד – ללא התמיכה והכיוון של המנהיג. המנהיג יכול ביכולתו המנהיגותית לעצב ולהשפיע על התנהגות אנשיו לאורך זמן גם כשהוא אישית אינו בנמצא.מבחנו של המנהיג הינה – לאורך זמן-האם מנהיגותו היא רגעית או נמשכת לאורך שנים, עד לרמה שלכאורה אין צורך במנהיגותו הפיזית. מבחנו של המנהיג המודרני הינו: היכולת לעמוד ביעדי הארגון ללא הצורך להיות בכל מקום וכל הזמן.מנהיג מטביע את חותמו בארגון וארגון שמרגיש מחויב לערכיו, מטמיע את הערכים בהלכות חייו כדרך חיים, קובע מדיניות של נהלים וחוקים כדי לקבע ולפרש את הערכים, משמר את רוח הארגון לאורך זמן, גורם להזדהות של אנשיו עם הארגון ולצמיחה לעבר עתיד חדש.
יחד עם זאת ביל גייטס מגלה גם כישורי ניהול גבוהות היוצר אסטרטגיות ,מכוון תוצאות ומצפה מאנשיו לציות לחוקיו ודרישותיו למצוינות והשקעה בשעות עבודה . הוא תואר כאדם מבריק, שאפתן, תחרותי ,עובד קשה מאד הוא היה מנהיג גמיש וחדשן, מניע ומפתח את עובדיו יחד עם כישורי נהול להשגת יעדים ומטרות על ידי יכולת להביא את הארגון לעתיד תוך הגשמת חזון.
פעילותו כנדבן מעידה גם על מנהיגותו החברתית :
כמסקנה- ביל גייטס הוא מנהל מעולה אשר מנהל בשיטתיות,מציב מטרות ויעדים אך יחד עם זאת גם מנהיג בעל חזון,חדשנות, נוטל סיכונים ומפתח את עובדיו .

5 תגובות:

  1. אנונימי11/4/14

    Wow, incredible blog layout! How long have you been blogging
    for? you made blogging look easy. The overall look of your site is fantastic, as well as the
    content!

    Also visit my web page; www

    השבמחק
  2. אנונימי12/5/14

    What's up it's me, I am also visiting this website regularly, this website is really good and the
    people are actually sharing fastidious thoughts.


    Here is my weblog ... alinaniculescu.ro ()

    השבמחק
  3. אנונימי12/5/14

    We are a group of volunteers and starting a new scheme in our community.
    Your web site provided us with useful info to work on. You've performed an impressive task and our entire group can
    be grateful to you.

    Here is my web-site: Clash of clans hack

    השבמחק
  4. אנונימי15/5/14

    Hi there mates, good piece of writing and good urging commented here, I am really enjoying by these.


    Feel free to visit my weblog farm heroes saga hack

    השבמחק
  5. אנונימי15/5/14

    Superb post however I was wanting to know if you could write a litte more
    on this subject? I'd be very grateful if you could elaborate a little bit further.
    Many thanks!

    My homepage - itunes gift card generator

    השבמחק

תגובות יתקבלו בשמחה

רוצה להגשים? לשנות? להתעצם? תתקשר 054-6337762 מלווה תהליכי שינוי, העצמה והגשמה אישית ועסקית

מכיר/ה את זה שיש לכל אחד חלום שהוא/היא רוצה להגשים ? מכיר/ה את הפעמים בהם ויתרת על החלום כי זה לא הזמן, כי אני לא מספיק טוב/ה, כי אין לי זמן, כי זה לא העיתוי המתאים? כי אני פוחד/ת להיכשל? כי אני פוחד/ת להצליח? כי אחרים כבר עושים זאת ובטח עושים זאת יותר טוב ממני?
כולנו מכירים...
מי את/ה? מהו רצון ליבך האמיתי?,מהו החלום,החזון,היעוד שלך? העשייה שלך מדברת את רצון ליבך? האם קיים שם חופש בחירה אמיתי שמחובר למי שאת/ה? רוצה להרגיש שאת/ה חי/ה את החיים וחי/ה אותם במלואם, בתשוקה ובביטוי והגשמה מלאים של מי שאת/ה?

אז הנה הזדמנות עבורך להגשים את חלומך – אם זה בבניית עסק, אם זה למצוא אהבה, אם זה לשנות משהו בחייך כמו מגורים, עיסוק, יחסים, להנהיג, לתת מהשפע שלך לאחרים.
הזמן הוא תמיד עכשיו, לא אחר כך, לא כש...
ללכת מעבר לפחדים, מעבר לקול הקטן שלוחש לנו בלב- כן, אתה יכול אבל... מי שלא מנסה לא נכשל...ומי שנכשל, לומד עד שהוא מצליח...

תתקשר 054-6337762 מלווה תהליכי שינוי, העצמה והגשמה אישית ועסקית

.

.

תכנים פופולרים באתר

לחצו להפצת מסר האהבה, האחדות והשלום העולמי

עמוד האירוע ופירוט האומנים/מנחים המתנדבים בהכנה